Kas yra SEO? Ir kaip tai veikia?

SEO (angl. search engine optimization) – yra procesas, kurio metu optimizuojamas tinklapis, kad jo turinys būtų kuo geriau matomas paieškos sistemose (Google, Bing, Yahoo) pagal populiarias vartotojų užklausas, kitaip vadinamais raktažodžiais (keywords).

Šio proceso privalumai akivaizdūs: nemokamas, pasyvus srautas į jūsų svetainę kiekvieną dieną ir nauji klientai jūsų versle.

Bet kaip gi optimizuoti turinį, kad jis atsidurtų pirmame paieškos puslapyie? Kokie „reitingavimo veiksniai“ iš tikrųjų yra svarbūs?

Visų pirma turėtumėte išsiaiškinti kaip SEO veikia.

Kaip SEO veikia?

Galite galvoti apie paieškos variklį kaip apie svetainę, kurioje lankotės, ir norite užduoti klausimą įvesdami jį į paieškos laukelį , o „Google“ ar bet kuri kita paieškos sistema, stebuklingai atsako į klausimą pateigdama ilgą nuorodų į tinklalapius sąrašą.

Ar kada nors susimąstei, kas slypi tuose stebuklinguose nuorodų sąrašuose?

Tai veikia taip: „Google“ (arba bet koks jūsų naudojamas paieškos variklis) turi specialią programą, kuri išeina ir renka informaciją apie visą turinį  internete. Ši programa surinkusi informaciją, ją sudeda į bendrą indeksą, kuris vėliau naudojamas surasti informacijai, pagal jūsų pateiktą užklausą. Google naudoja sudėtingą algoritmą, kuris suranda aktualiausią turinį pagal pateiktą raktažodį. Niekas tiksliai nežino, kaip veikia šis algoritmas, tačiau bent jau „Google“ nuolatos pateikia tam tikrų užuominų kaip reikia optimizuoti turinį internete, kad jis atsidurtų jų paieškoje.

Štai ką jie sako savo puslapyje „Kaip veikia paieška“:

Siekdami suteikti jums naudingiausios informacijos, paieškos algoritmai nagrinėja daugelį veiksnių, įskaitant jūsų užklausos žodžius, puslapių aktualumą ir tinkamumą naudoti, šaltinių žinias ir jūsų vietą bei nustatymus. Kiekvienam veiksniui taikomas svoris skiriasi priklausomai nuo jūsų užklausos pobūdžio – pavyzdžiui, atsakant į klausimus apie dabartines naujienų temas svarbesnis yra turinio šviežumas, o ne žodynų apibrėžimai. 

Trumpai tariant, Google nori kad kurtumėte kokybišką ir aktualų turinį, o toliau jau algoritmai pasirūpins, kad jūsų turinys būtų surastas tų kurie jo ieško.

Nuo ko pradėti daryti SEO?

Visų pirma turėtumėte atlikti vidinį SEO. Tuomet paieškos sistemos tinkamai suindeksuos jūsų svetainę ir galėsite toliau kilti paieškos rezultatuose optimizuodami išorinį SEO.

Vidinis SEO (angl. On-Page SEO) –  tai darbai, kurie atliekami svetainės viduje ir nuo kurių priklauso 80% sėkmės, kurioje Google organinėje paieškoje jūsų svetainė bus rodoma. Tam kad nepriekaištingai atlikti vidinį SEO, yra pasitelkiami komerciniai įrankiai, kurie rodo jūsų svetainės programavimo klaidas. Ne visada tais įrankiais galima šimtu procentu pasitikėti, todėl SEO specialistai dar įdėmiai peržiūri visus svetainės puslapius, kad būtų teisingai užvadinti title, meta description, nuotraukų aprašymai ir t.t. Diagnozavus programavimo ar turinio klaidas, jos taisomos rankiniu būdu, prisijungiant prie svetainės turinio valdymo sistemos ar serverio. 

Išorinis SEO (angl. Off-Page SEO) – tai veiksmai, kurie yra atliekami svetainės išorėje. Tai  išorinės nuorodos (backlinkai), kurios su tekstu yra talpinamos kitose internetinėse svetainėse, socialiniuose tinklapiuose ir t.t. Tam, kad gauti kuo geresnį rezultatą ir aukštesnę poziciją Google organinėje paieškoje, tokių backlinkų turi būti kuo daugiau ir iš kuo autoritetingesnių svetainių. Taip pat tai reikia labai atsargiai daryti ir patikėti tik profesionalams, nes jeigu backlinkai bus sukurti ne natūraliais būdais ir pažeis Google politiką ir tvarką, jūsų svetainė bus užblokuota ir taip ir neatsidurs paieškos rezultatuose.