Pagrindiniai našumo rodikliai (KPI) apibrėžimas
Pagrindiniai našumo rodikliai yra išmatuojamos vertės, parodančios, kaip efektyviai įmonė pasiekia pagrindinius verslo tikslus. Organizacijos naudoja KPI keliais lygiais, kad įvertintų jų sėkmę siekiant tikslų. Aukšto lygio KPI gali sutelkti dėmesį į bendrą verslo našumą, o žemo lygio KPI – į procesus skyriuose, tokius kaip pardavimai, rinkodara, personalo valdymas, palaikymas ir kiti.
Labai dažnai įmonės aklai taiko kitų kompanijų sukurtus KPI ir stebisi, kodėl tai neatspindi jų pačių verslo ir nepadaro jokių teigiamų pokyčių pas juos. Vienas iš svarbiausių, tačiau dažnai pamirštamų KPI aspektų yra tai, kad jie yra tarsi komunikacijos forma. Jie laikosi tų pačių taisyklių ir geriausios praktikos kaip ir bet kuri kita bendravimo forma. Kuo trumpesnė, aiškesnė ir aktualiasnė informacija perteikiama per KPI, tuo lengviau ją įsisavinti ir imtis reikiamų veiksmų.
Kuriant KPI formavimo strategiją, jūsų komanda turėtų pradėti nuo pagrindų ir suprasti, kokie yra jūsų organizacijos tikslai ir kaip jūs planuojate juos pasiekti. Tai turėtų būti nuolatinis procesas, apimantis analitikų, padalinių vadovų, bei aukščiausių vadovų atsiliepimus. Vykstant šios faktų paieškos misijai, jūs geriau suprasite, kuriuos verslo procesus reikia matuoti naudojant KPI ir su kuo ta informacija turėtų būti dalijamasi.
KPI pavyzdžiai
Finansinių rezultatų matavimo rodikliai:
- grynasis pelnas;
- pelno marža;
- bendrasis pelnas;
- veiklos pelnas;
- kapitalo grąža;
Klientų aptarnavimo rodikliai:
- klientų išlaikymo procentas;
- klientų pasitenkinimo indeksas;
- klientų apyvartumas;
- klientų įsitraukimo lygis;
- klientų skundų skaičius;
Rinkodaros rezultatų rodikliai:
- rinkos dalis;
- rinkos augimas;
- prekės ženklo vertė;
- tinklalapio lankomumas;
Daugiau KPIs pavyzdžių naudojamų SEO (paieškos optimizavimui) galite rasti kitame straipsnyje apačioje: