Ką būtina žinoti apie valiklius stipriai užterštoms variklio dalims?

Variklis – viena svarbiausių transporto priemonės dalių, nuo kurios priklauso ne tik automobilio galia, bet ir bendras jo patikimumas. Laikui bėgant, dėl alyvos, kuro likučių, dulkių ir nešvarumų, variklio paviršiai ima kaupti sluoksnius, kurie trukdo normaliam darbui. Tokiais atvejais padėti gali specialus variklio valiklis, sukurtas pašalinti net senus ir kietus nešvarumus. Tačiau tam, kad priemonė būtų veiksminga ir saugi, svarbu žinoti, kaip ją pasirinkti ir naudoti teisingai.

Kodėl būtina valyti variklį

Variklis dirba aukštoje temperatūroje, o kartu su alyva ir degalais jame susidaro įvairūs cheminiai junginiai. Laikui bėgant jie kaupiasi paviršiuose ir formuoja storus nuosėdų sluoksnius. Dėl to:

  • blogėja aušinimas ir šilumos perdavimas
  • mažėja tepimo efektyvumas
  • gali padidėti kuro sąnaudos ir triukšmas
  • variklis pradeda dirbti netolygiai

Reguliarus valymas padeda atkurti normalią sistemų cirkuliaciją ir apsaugoti nuo brangių gedimų. Ypač tai svarbu senesniems automobiliams, kuriuose alyvos keitimai buvo atliekami retai arba naudotos prastesnės kokybės priemonės.

Kaip veikia variklio valiklis

Šiuolaikiniai valikliai sukurti taip, kad tirpintų riebalus, suodžius, dervas ir kitus kietus nešvarumus. Jie gali būti dviejų tipų išoriniai ir vidiniai. Išoriniai naudojami variklio paviršiams plauti, o vidiniai alyvos sistemai ar degalų keliui valyti. Pavyzdžiui, išorinis variklio valiklis purškiamas ant užterštų vietų. Jis ištirpina susikaupusį sluoksnį, kurį vėliau galima lengvai nuplauti vandeniu ar nuvalyti šluoste. Vidiniai valikliai įpilami į variklį prieš keičiant alyvą. Jie padeda išvalyti karterį, kanalus ir vožtuvų mechanizmus, kad nauja alyva cirkuliuotų švarioje sistemoje. Tinkamai naudojamas valiklis ne tik išvalo paviršius, bet ir prailgina variklio tarnavimo laiką, nes sumažina trintį bei perkaitimo riziką.

Kokį valiklį rinktis

Renkantis priemonę svarbiausia įvertinti variklio būklę ir nešvarumų tipą. Jei paviršiai padengti storu alyvos, purvo ir suodžių sluoksniu, reikia stipresnio tirpiklio pagrindu pagaminto valiklio. Toks produktas greitai ištirpdo net senus nuosėdų likučius. Lengviau prižiūrimiems varikliams tinka švelnesnės formulės, kurios nepažeidžia guminių detalių ar dažytų paviršių. Svarbu, kad variklio valiklis būtų saugus aliuminio ir plastiko komponentams. Prieš naudojant visada verta perskaityti gamintojo rekomendacijas, nes kai kurios priemonės skirtos tik konkrečioms medžiagoms. Jeigu automobilis turi jautrią elektroninę įrangą, pavyzdžiui, daviklius ar laidus, reikia vengti valiklių, kuriuose yra agresyvių rūgščių ar šarmų. Tokie komponentai gali sukelti koroziją ar trumpą jungimą.

Tinkamas naudojimas ir saugumas

Valant variklį reikia laikytis kelių taisyklių, kad procedūra būtų efektyvi ir saugi. Pirmiausia variklį reikėtų šiek tiek atvėsinti. Karštas paviršius gali greitai išgarinti valiklį ir sumažinti jo poveikį. Užpurškus priemonę, ją reikėtų palikti kelioms minutėms, kad cheminės medžiagos suveiktų. Tuomet paviršius nuplaunamas vandeniu arba nuvalomas mikropluošto šluoste. Po valymo rekomenduojama leisti varikliui visiškai išdžiūti, prieš vėl jį užvedant. Atliekant darbus lauke ar garaže būtina naudoti pirštines ir vengti tiesioginio kontakto su oda. Kai kurie valikliai gali būti dirginantys, todėl patartina pasirūpinti ventiliacija.

Dažniausios klaidos

Valant variklį žmonės neretai padaro keletą klaidų. Dažna jų per didelis valiklio kiekis. Didesnė koncentracija nereiškia geresnio rezultato. Per stipri cheminė reakcija gali pažeisti paviršius ar gumines detales. Kita klaida nepakankamas nuplovimas. Jeigu ant variklio lieka valiklio likučių, jie gali reaguoti su alyva ar degalais. Dėl to būtina kruopščiai išvalyti ir nusausinti visus paviršius. Taip pat svarbu nenaudoti buitinių riebalų šalinimo priemonių ar tirpiklių, kurie nėra pritaikyti automobiliams. Jie gali sukelti koroziją arba palikti dėmių.

Kada geriausia atlikti valymą

Optimalu variklį valyti po intensyvaus sezono pavyzdžiui, po žiemos ar ilgos kelionės. Tuo metu susikaupia daugiausia purvo, druskų ir alyvos nuosėdų. Reguliarus valymas bent kelis kartus per metus užtikrina, kad variklis dirbs tolygiai ir be trikdžių. Valymą galima derinti su alyvos keitimu. Tokiu būdu pašalinamos ne tik išorinės, bet ir vidinės nuosėdos. Nauja alyva tuomet užtikrina maksimalų tepimą ir švarą nuo pat pirmos dienos.

 Naujausi  Populiariausi  Įmonės